Skab værdifulde leads med blogindlæg

Blogindlæg har længe været en essentiel del af content marketing. Uanset om du sælger fysiske produkter eller andre former for ydelser, er en blog eller blogindlæg næsten uundværlig. Det kan også være, at din service er din blog. I så fald ved du, hvor stort et arbejde der kan være i kontinuerligt at skabe relevant indhold. Med en god blog kan du skabe værdifulde leads ind til din webshop eller dit site. Lad os skrive dine tekster til dine blogindlæg, så du kan fokusere på andre dele af din forretning. 

Copywriting – Lad os klare det for dig

Copywriting er blevet en stor ting. Det er de færreste der har tid eller lyst til at skrive de mange, lange og krævende blogindlæg, der skal til for at tilfredsstille brugere og ikke mindst Google. Derfor kan det være en oplagt løsning at bruge en copywriter. Når vi er copywritere for dig og skriver tekster til dine blogindlæg, kan du være helt sikkert på, at dine brugere får blogindlæg, der er relevante, troværdige og af højeste kvalitet.

Vi har stor erfaring med at skrive blogindlæg. Det gælder både rigtig store og meget velbesøgte blogs og for mindre start-up virksomheder, der satser stort på at yde en ekstra service overfor deres brugere. Derfor kan vi også hjælpe dig, uanset om du har flere tusinde unikke besøgende hver dag eller befinder dig i en opstartsfase. Ligeledes er det ikke relevant om du er primært B2B, B2C eller en blanding. Lad os stå for det hårde rugbrødsarbejde, imens du kan koncentrere dig om andre dele af din forretning.

Det er vigtigt for os at pointere, at vores copywriting bliver udført så den flugter fuldstændig med din forretning, dit brand image og din skrivestil. Der er ingen af dine læsere eller brugere på dit site, der overhovedet opdager, at teksterne er produceret af eksterne. Det er selve hovedformålet med god copywriting, eller ghostwriting som nogen også kalder det.

Blogindlæg er vigtig content marketing

Hvis du ejer et website og tilbyder produkter eller ydelser, bør blogindlæg være en vigtig del af din online marketingplan og -strategi. Og det er der mange grunde til.

For at gøre det kort og overskueligt er blogindlæg altså optimale til at:

  • Lave relevant og værdiskabende indhold
  • Få leads og trafik til dit site
  • Opnå engagerede og loyale kunder
  • Opnå en større synlighed og bedre ranking
  • Øge konverteringsraten

Alt dette kan du læse meget mere i de følgende afsnit.

Derfor bør du ”blogge”

En blog er en stor og oplagt mulighed for at dele ud af sin viden. Du har en masse viden omkring dine produkter og din branche, som andre kan få stor glæde af. Det bør du helt sikkert udnytte. Lige præcis den ekspertise som du besidder, leder andre garanteret efter. Samtidig er en blog en god mulighed for at inspirere dine potentielle kunder. F.eks. i forhold til, hvordan dine produkter eller services kan anvendes, eller måske planter du et behov hos dem, som de ikke vidste de havde før.

Sider med gennemtænkt content marketing kan give op mod 6 gange højere konverteringer i forhold til sites uden blogindlæg og artikler.

Blogindlæg skaber relationer og køb

Et blogindlæg eller en blog er ikke en direkte salgskanal. Ofte er brugere mere tilbøjelige til at foretage køb, hvis de ikke føler sig ”påduttet” et produkt gennem direkte salgsmateriale og opfordringer til køb. Det kan potentielle kunder efterhånden godt gennemskue. Derimod har mange en tendens til at foretage køb, hvis de føler, at det er et valg, de selv har taget gennem eksponering for inspirerende indhold.

Det er også en måde, hvorpå du kan skabe nærhed mellem dig og dine kunder. Blogs er oplagte til at skabe relationer og engagere dine kunder i dit brand. For når de først har set, at du faktisk leverer nyttig og inspirerende viden, er der sandsynlighed for, at de vender tilbage til dit site, når de igen har brug for info eller inspiration.  Når du skriver dine blogindlæg og opretter en blog, så kan der være forskellige bevæggrunde. Måske du har ”noget på hjerte”, eller måske du er bevidst om, at det er en god måde at være mere synlig online. Uanset hvilke af de to udgangspunkter du har, så har begge helt sikkert sin berettigelse. For med det rette indhold bliver du mere synlig online, og bevidstheden om, at du kan noget helt specielt, som kunderne vil købe, stiger. 

Værdifuldt og relevant indhold

Med en blog har du en ny mulighed for at komme i kontakt med dine kunder. Du kan få et kendskab til, hvilke produkter eller services de efterlyser, og hvilke informationer de finder særlig interessant. En blog er nemlig ikke kun envejskommunikation. Med de rette teknikker og med det rette indhold, kan du få direkte feedback i form af kommentarer fra dine læsere. Du kan dermed få unik og værdifuld viden gennem kommentarsporet, hvis din blog er succesfuld.

Derudover kan du opnå indirekte salg og dermed også konverteringer, når du udgiver dine blogindlæg. For klikker brugere ind på din side og finder løsningen på det problem, som de stod med, så er de allerede inde på din side. Dermed er der kortere vej til et eventuelt køb.. Fordelen er også, at dine læsere vil huske på dit site til en anden gang, og bevidstheden om dit site vil derfor være der.

Derudover er det også vigtigt, at dine blogindlæg indeholder de rigtige interne og eksterne links. Dermed kan dine blogindlæg genere leads, hvilket fører til øget omsætning. Slutteligt kan du, hvis din hjemmeside er opsat korrekt, kunne lave re-marketing ud fra de oplysninger, som du har fået under besøgene. Det er en helt anden, men også meget vigtig, snak.

Sørger du for, at din blog leverer værdifuldt og relevant indhold, har dit site større sandsynlighed for at få en god og synlig placering på Google. Det er dog ikke helt så simpelt, som det lyder. For hvis alle dine konkurrenter også sørger for at have relevant indhold, er kampen om en god Google ranking hård. Og det er her SEO bliver vigtig. Læs mere om, hvordan vi bruger SEO til at producere blogindlæg her.

Vi sikrer den røde tråd

Alle der har haft at gøre med en marketingplan og -strategi kender til den famøse ”røde tråd”. Den røde tråd er nemlig uundværlig, når det handler om at skabe et stærkt og genkendeligt brand image. I denne sammenhæng skal al kommunikation, både visuel og tekstuel, være ens i deres udtryk. Derfor går vi meget op i at de blogindlæg vi producerer for vores kunder, hænger sammen med deres eksisterende kommunikation og image. Her skaber vi altså tekst, der passer stilistisk til din virksomhed. På den måde kan du være sikker på, at vores tekster stemmer overens med dit brand.

Har du allerede oprettet en blog og skrevet en række indlæg, kan vi skrive dine fremtidige blogindlæg. Har du kun brug for at få skrevet et par stykker, så klarer vi naturligvis også det. I tilfælde af at du allerede har en blog med indhold, analyserer vi det, således stilen, ordlyden og tone-of-voice hænger sammen. Med andre ord vil dine læsere ikke opdage, at du ikke selv har skrevet dine blogindlæg. Og det er hele ideen med at bruge en copywriter.

Har du ikke oprettet en blog endnu, men har planer om det, kan vi naturligvis også hjælpe. I dialog med dig, dine mål og visioner for din forretning, kan vi udbrede den viden, som ellers kun du sidder med. Vi sætter os godt ind i din forretning, din branche eller genre og naturligvis dine brugere eller læsere. For blogindlæg handler i høj grad om, hvad dine brugere ønsker at læse om, og hvilke råd de søger. Det er en service, som du yder dine potentielle kunder, når du udgiver dine blogindlæg.

Gør dine blogindlæg bedre med en copywriter

Ud over manglende tid eller lyst kan der være andre rigtig gode argumenter for at bruge en copywriter. For bruger du os til at skrive tekster til dine blogindlæg, får du nemlig fuldstændig komplette tekster, der er gennemarbejdet, korrekturlæst og SEO-optimerede. Har du ambitioner for din blog og din forretning, så ønsker du også at dukke op, når folk googler diverse spørgsmål eller råd.

Brugerne og læserne er utrolig krævende, når det drejer sig om deres søgninger på internettet. De ønsker at få svar på deres spørgsmål hurtigt og let. Derfor laver vi en grundig analyse af markedet, branchen og hvilke søgeord der kan være interessante for dig, før vi går i gang med at skrive dine tekster eller blogindlæg. Læs mere om SEO-optimerede tekster her

Vil du have flere konverteringer? Lad os hjælpe med dine blogindlæg

Skal du med på content marketing vognen? Så kontakt os i dag og hør hvordan vi kan hjælpe dig med at få bedre konverteringer.