Hvorfor skal du have SEO-optimerede tekster?

SEO står for Search Engine Optimization, som vi på dansk kender som søgeordsoptimering eller søgemaskineoptimering (SMO).

Søgemaskineoptimering eller SEO-tekster er altafgørende for en synlig hjemmeside i dag. Vidste du at 9 ud af 10 danskere benytter Google som søgemaskine? Og langt over 80% søger på Google efter en ydelse eller et produkt før de foretager sig et køb?

Bliv synlig der hvor dine kunder er med SEO-optimerede tekster. En god placering på Google kommer ikke af sig selv, det kræver gode tekster der skaber værdi – Det kan vi hjælpe dig med.

Content marketing er altafgørende. Med det rette gennemarbejdede, kreative og fængende indhold og de rette links, øges synligheden på Google.

  1. Synlighed på Google driver trafik
  2. Trafik driver kunder til dit site
  3. Kunder driver konverteringer.

Det er netop derfor, at SEO er så vigtig. Din ranking på Google er afgørende for at skabe flere konverteringer. Jo flere der surfer rundt på din hjemmeside, desto større er sandsynligheden for at de køber netop dine produkter eller ydelser.

Læs mere om, hvordan vi SEO-optimerer dine tekster til alle sammenhænge

Hvordan kommer du til tops på Google med SEO?

SEO er kompliceret og kan være en videnskab i sig selv. Det kræver et stort stykke forarbejde at producere SEO-optimerede tekster. Samtidig kræver det indblik og analyser af markedet, konkurrenter, brugere, søgeord og meget mere. Det kan være svært at sætte sig ind i betydningen af SEO for din forretning. Vi kan bedst forklare konceptet gennem følgende eksempel.

Forestil dig, at du har en fysisk butik. Alt spiller. Butikken er flot indrettet, har de rigtige produkter og et kompetent personale. Men der er absolut ingen kunder at se. Alle går forbi jeres butik uden at skænke den det mindste øjekast. Hvordan kan det være? Jo, lyset er slukket. De potentielle kunder kan ikke se jeres flotte arbejde og går videre til én af konkurrenterne.

Det er helt samme princip med SEO. Du kan have et noget så fint og velfungerende website, men til ingen verdens nytte. For brugerne kan ikke finde det. Synligheden er der bare ikke. Uden SEO vil dit website være nedprioriteret af Google og derfor have en dårlig ranking. Måske I også kender joken: Hvor er det bedste sted at gemme et lig? Side 2 på Google. Det er nemlig de færreste af os, som nogensinde klikker videre til side 2, når vi søger noget specifikt. Vi har det nemlig med at klikke på det første og bedste site på side 1 af søgeresultaterne.  

SEO er mere end ord

Når det handler om SEO eller Google optimering er det ikke nok at være god til at skrive. Tekstforfatning i høj kvalitet er selvfølgelig en stor del af SEO, men det er langt fra alt, hvad der skal til. Der ligger mange flere overvejelser, teknikker og undersøgelser bag dét at producere en succesfuld SEO-tekst. For det første skal man bruge de helt rigtige søgeord. Når man har fundet frem til dem, skal man bruge dem det rigtige antal gange, i den rigtige rækkefølge og på de rigtige placeringer i tekstens opbygning. Derudover er der specifikke krav til længden af teksten og de forskellige afsnit. Ligeledes har brugen af overskrifter og underoverskrifter samt indgående og udgående links rigtig meget at sige. Måske du efterhånden har fået en idé, hvor mange tanker og teknikker der ligger bag Google optimerede tekster?

“Slip for hovedpinen og lad os klare dine SEO tekster”

Herudover er der også balancen mellem at skrive SEO-optimerede tekster og relevant indhold for brugerne. Google indekserer indholdet på alle websites og prioriterer dem, der har det mest relevante indhold for brugerne. Og det kan måske lyde meget simpelt at producere en tekst med relevant indhold. Det er det bare ikke i dag. Det kræver dybdegående viden og analyseværktøjer til at forudse og undersøge, hvad der ifølge Google’s algoritmer er relevant indhold. Det er ikke en overdrivelse at sige, at det er ligesom at knække en kode.

Det kræver simpelthen indgående viden i feltet og gennemarbejdede analyser at regne ud, hvad Google mener er værdiskabende for brugerne. Google vil jo også gerne yde deres brugere en god service ved at vise det bedste indhold. Derfor skal man også passe på med at overdrive med søgeord, fordi Google nemlig straffer dig og dit site, hvis de kan se, at du forsøger at ’snyde’ Google.

Forøg din synlighed med SEO

Har du en hjemmeside eller en webshop, er det strengt nødvendigt at sikre en så høj ranking på Google, altså SERP’en, som muligt. SERP står for Search Engine Result Page eller søgeresultatside. Med andre ord handler det om, hvor højt oppe du ligger på f.eks. Google, når brugerne søger på dig, dine produkter eller services. Dermed er sandsynligheden for, at kunder vælger dit site frem for din konkurrenters langt højere.

  1. Højere ranking på Google
  2. Større synlighed for mulige kunder
  3. Flere besøgende på din side
  4. … Der leder til mere salg

Vi, som brugere har en tendens til at klikke på de øverste søgeresultater på Google, når vi leder efter et produkt eller en service. Trods de betalte annoncer ligger i toppen af søgeresultaterne, er det kun ca. en tredjedel af os danskere der klikker der.

Vi har en stigende tendens til at klikke på de organiske resultater, og det er dem vi kan påvirke med gennemarbejdede og fejlfrie SEO-optimerede tekster. Faktisk klikker over 80% på top 3 resultaterne i de organiske.

Vi har arbejdet med SEO optimering i mange år. Vi er grundige og leverer tekster derefter. Med de rette søgeord, det rette sprog, stil og argumenter, kan vi gøre en forskel for dig. Trafik på ens website er nemlig altafgørende. SEO optimering kræver et stort stykke arbejde . Derfor vælger mange at gå på kompromis med kvaliteten af teksterne på deres website. Det kan ikke betale sig.

Vil du have gratis trafik?

Du behøver ikke at smide en masse penge for at få flere besøgende til dit site. Mange virksomheder bruger en stor del af deres marketingbudget på annoncering, både på Google og sociale medier. Og det kan i mange tilfælde også betale sig.

Men de fleste er ikke klar over, hvor vigtige de organiske søgninger kan være for mængden af besøgende. Selvom andre websites betaler for at blive vist ved et bestemt søgeord, vil dit site stadig blive vist i stedet, hvis Google vurderer, at indholdet er mere relevant – uden at du har betalt en krone for det. Det er nemlig fordelen ved SEO. Det koster absolut ingen ting at tiltrække kunder til dit site fra de organiske søgeresultater. Derfor kan SEO optimering altså gøre en verden til forskel for antallet af besøgende og, i sidste ende, antallet af konverteringer.

Ulempen ved SEM, altså Search Engine Marketing er, at virksomheden betaler, hver gang en bruger klikker på et betalt søgeord. Det kan altså løbe op i et højt beløb. Selvfølgelig kan det være gavnligt, hvis de besøgende ender med at bestille et produkt eller en ydelse.

Men i de fleste tilfælde vil virksomheder opleve, at mange brugere besøger deres website uden at foretage et køb. Det vil resultere i et lavt ROI (Return On Investment). Kort sagt er ROI et udtryk, som bruges til at beregne afkastet på en investering.

Med andre ord handler det om, hvor meget du får ud af din investering, og om dine betalte søgeord har kunnet betale sig ift. de konverteringer, de har skaffet. Alt dette skal du faktisk ikke tænke på, når det drejer sig om de organiske søgeord. Det er nemlig totalt omkostningsfrit, når brugerne klikker på et organisk søgeresultat. Her handler det nemlig om, at Google har vurderet dit site til at være så relevant, at du bliver belønnet med en god placering og synlighed. Derfor kan det altså godt betale sig at bruge lidt ekstra krudt på organiske søgeord for at skabe gratis trafik.

Sådan skaber vi resultater med SEO

Uanset hvilke områder du vil have os til at formulere, skaber vi SEO optimerede tekster. Det betyder, at alle dele på dit site får en så høj ranking på Google som muligt. Synligheden bliver større og dermed bliver trafikken på dit site højere, hvilket generer konverteringer.

Efter en dialog med dig og en grundig gennemgang af din virksomheds hjemmeside eller webshop, laver vi skræddersyede tekster. Det kan være alt fra:

  • Produkttekster
  • Kategoritekster
  • Hjemmeside tekster
  • CSR tekster
  • Blogindlæg
  • Artikler og pressemeddelelser

Alle de tekster du har liggende på din hjemmeside, bør være SEO optimerede, så andre har mulighed for at finde dem på Google. Det hjælper vi dig med, så du kan tage dig af andre dele af din forretning.

Når vi har sat os ind i din branche, dine produkter og markedet, laver vi en søgeordsanalyse. Det betyder, at vi finder de søgeord, der kan være interessante for dig at blive fundet på. Disse søgeord inkorporerer vi naturligt og strategisk i vores tekster, hvilket øger synligheden på den pågældende side, hvor teksten står.

Vores tekster responderer rigtig godt på Googles krav, men de er skrevet med kunden i centrum. Derfor skriver vi tekster, der er besvarer de spørgsmål, som kunden måtte have. Det er også et af de elementer der gør, at vi producerer tekster af højeste kvalitet. Vi formår nemlig at sætte os i kundens sted. Mange tekstforfattere begår den fejl udelukkende at skrive til Google. Det er dog en stor fejl og i mange tilfælde straffer både Google og kunderne én i sådanne tilfælde.

“Hos os får du skræddersyede, unikke, gennemarbejdede tekster, der skaber resultater.”

Hvad er relevante links?

Når der er helt styr på dine SEO-optimerede tekster, er det også vigtigt, at de bliver begrundet af valide data. Dine tekster, som f.eks. blogindlæg, skaber leads via interne links. Disse links skal føre ind til relevante produkter eller services – det er bl.a. sådan blogindlæg skaber værdi. Vi er dermed eksperter i både interne og eksterne links. De interne links er ofte nemmere at få styr på. Er der tale om produktsider eller kategorisider, kan de lede ind til andre relaterede produkter, hvilket kan give salg og/eller mersalg.

De eksterne links kan være lidt sværere. Google ruller ofte forskellige opdateringer ud, og dem er vi naturligvis helt up to date med. Det betyder oftest, at Google gerne vil sikre sig, at indholdet er:

  1. Unikt
  2. Relevant
  3. Brugerorienteret
  4. Troværdigt

De eksterne links kan være med til at sikre en høj grad af troværdighed for sitet. Derfor bruger vi altid de relevante eksterne links, som ikke bare er troværdige i Google’s optik, men som også bliver bredt anerkendt blandt din målgruppe.

Brug de rette H-tags når du SEO-optimerer

H-tags er de formaterede overskrifter, der bruges på hjemmesiden. Det er måden, Google indekserer dit site på. H1-overskriften er den vigtigste på siden, og der må kun være en enkelt H1-overskrift på hver side. Det betyder, at overskriften og det som teksten og siden handler om skal stå som en H1’er. På den måde ved Google og dine brugere, hvad den handler om. Har du så oveni købet dit søgeord i din H1’er kan det booste din ranking yderligere.

Men H-tags er ikke kun til Google. Det er nødvendigt med overskrifter og underoverskrifter på dit site, så læsevenligheden er så stor som muligt. En lang tekst uden afsnit og underoverskrifter bliver ikke læst – hvilket ikke giver de forventede leads.

Det er ikke krævende i sig selv at bruge de forskellige H-tags på den korrekte måde i dine tekster. Men vil du sikre dig, at dine tekster er fejlfri og SEO-optimerede, kan du med fordel benytte dig af vores hjælp. For det handler ikke kun om, hvilket H-tag du giver dine overskrifter. Det handler i høj grad også om, hvordan dine overskrifter bliver præsenteret. Overskrifterne skal for det første fortælle noget om det kommende afsnit, men det skal også gøre det uimodståeligt at læse det. Det er selve ideen bag H-tags, samtidig med at det naturligvis øger læsevenligheden betydeligt.

Vil du til tops på Google? Lad os hjælpe med SEO

Har du store drømme? Så kontakt os i dag, og lad os hjælpe dig med SEO-tekster.